Андрей блаженный молитва

Молитвы святому блаженному Андрею, Христа ради юродивому

Молитва первая

О, великий угодниче Христов, истинный друже и верный рабе Всетворца Господа Бога, Преблаженне Андрее! Услыши ны, многогрешный, ныне вопиющия к тебе и призывающия имя твое святое, помилуй ны, припадающия днесь к пречистому образу твоему, приими малое наше и недостойное сие моление, умилосердися над убожеством нашим, и молитвами твоими исцели всяк недуг и болезнь души и тела нашего грешнаго, и сподоби ны течение жизни сея невредимо от видимых и невидимых врагов и безгрешно прейти, и христианскую кончину непостыдну, мирну, безмятежну, и Небеснаго Царствия наследие получити со всеми святыми во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

О святый угодниче Божий, блаженне Андрее! Подвигом добрым подвизався на земли, восприял еси на Небесех венец правды, егоже уго­товал есть Господь всем любя­щим Его. Темже взирающе на святый твой образ, раду­емся о преславнем скончании жительства твоего и чтем святую память твою. Ты же, предстоя Престолу Божию, приими моления наша и ко Всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помо­щи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойнии есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.

Кондак, глас 4

Во юродство претворився волею, мира сего красоты отнюд возненавидел еси, плотская мудрования увядил еси постом и жаждею, и зноем, и студению мраза, от дождя и снега, и от прочия воздушныя тяготы никогдаже уклонився, очисти еси себе яко злато в горниле, Андрее блаженно.

Тропарь

Тропарь Христа Ради юродивому, глас 1

Глас Апостола Твоего Павла услышав глаголющ, мы юроди Христа ра­ди, раб Твой, Христе Боже Андрее,юрод бысть на земле Тебе ради: темже память его почитающе, Тебе молим, Господи, спаси души наша.

Кондак Христа ради юродивому, глас 8

Вышния красоты желая и нижния сласти телесныя точно оставил еси, нестяжанием суетнаго мира, Ангель­ское житие преходя, скончался Андрее, блаженне: с нимиже Христа Бога моли непрестанно о всех нас.

Молитва всем святым и бесплотным небесным силам

Боже святый и во святых почиваяй, трисвятым гласом на небеси от Ангел воспеваемый, на земли от чело­век во святых Своих хвалимый: давый Святым Твоим Духом комуждо благодать по мере дарования Христова, и тою поставивый Церкви Твоей святей овы Апостолы, овы пророки, овы же благовестники, овы пастыри и учители, их же словом проповеди. Тебе Самому действующему вся во всех, мнози совершишася святии в коемждо роде и роде, различными добродетельми благоугодившии Тебе, и к Тебе нам образ добрых подвигов своих оставивше, в радости прешедшии, готови, в нем же сами искушени быша, и нам напаствуемым помогати. Сих святых всех воспоминая и их бого­угодное похваляя житие, Тебе Самаго, в них действовавшаго, восхваляю, и онех благотворения Твоя дарования быти веруя, прилежно молю Тя, Святе святых, даждь ми грешному последовати их учению, паче те Твоею вседействующею благодатию, небесныя с ними сподобитися славы, хваляще пресвятое имя Твое, Отца и Сына и Святаго духа во веки. Аминь.

Популярные молитвы

Все молитвы .

В чем помогают молитвы блаженному Андрею Юродивому?

Блаженный Андрей Юродивый отошел к Господу в 936 году. Его житие было переведено и пользовалось на Руси популярностью.

  • для защиты от болезней (как телесных, так и душевных);
  • с просьбой защиты от врагов.
  • Тропарь и кондак – короткие молитвы, содержащие не только саму молитву, но и прославление святого. Тропарь и кондак Христа ради юродивому можно читать вместе с молитвой Андрею Юродивому в день его поминовения.

    Тропарь Христа ради юродивому, глас 1

    Глас Апостола Твоего Павла услышав глаголющ, мы юроди Христа ра­ди, раб Твой, Христе Боже Андрее,юрод бысть на земле Тебе ради: темже память его почитающе, Тебе молим, Господи, спаси души наша.

    Кондак Христа ради юродивому, глас 8

    Вышния красоты желая и нижния сласти телесныя точно оставил еси, нестяжанием суетнаго мира, Ангель­ское житие преходя, скончался Андрее, блаженне: с нимиже Христа Бога моли непрестанно о всех нас.

    Православные акафисты

    Кондак 1

    Избранный угодниче и Христа ради юродивый святый блаженный отче Андрее, с юных лет подвиг отречения от благ житейских избравший, хвалебное ныне приносим тебе пение, чтуще святую память твою. Ты же яко имеяй велие дерзновение к милосердному Господу, от всяких нас бед и напастей свободи, да зовем ти:

    Икос 1

    Равноангельского жития сподобился еси, блаженне Андрее, ибо по ранней смерти благочестивых родителей твоих отверг еси мира суетное служение и вся его ложные красоты. Того ради услыши от нас похвалы, тебе приносимыя:

    Радуйся, доброго корени отрасль благочестная.

    Радуйся, чадо молитвы родителей боголюбивых.

    Радуйся, от рождения твоего Богом избранный.

    Радуйся, подвиг юродства на себя от отрочества принявший.

    Радуйся, семя Христова учения в сердце своем возрастивший.

    Радуйся, вся красная мира ни во что же вменивший.

    Радуйся, в немощном телеси силу велию явивый.

    Радуйся, блаженне отче андрее, града симбирска чудная похвало и заступление.

    Кондак 2

    Видя престранное твое житие, ибо презрев всякое о плоти смертней попечение, в зной и стужу в рубище был облачен, верою теплою и пламенной ко Христу любовию согревае-мый, вернии града Симбирска, видя доброту и смирение твое и Духа Святаго стяжание, воспели Богу: Аллилуиа.

    Икос 2

    Разум, от Бога тебе данный, во мнимом безумии сокрыл еси, блаженне; в видимом тела покое дух свой возбуждая, в безгласии своем положил еси хранение устам, но непрестанно в сердце своем молитвы о людях грешных Господу приносил еси. Мы же, дивясь таковому житию твоему, взываем хвалебно:

    Радуйся, тяжкий крест юродства Христа ради приемший.

    Радуйся, мнимым безумием сияние благодати сокрывший.

    Радуйся, яко дитя неразумное пред людьми явился.

    Радуйся, гордыни пламень с малых лет в себе угасивший.

    Радуйся, дар прозорливости подвигом молитвы стяжавший.

    Радуйся, даром сим страждущим послуживший.

    Радуйся, всем просящим помощи скорое вспоможение.

    Кондак 3

    Невозможная от человек Господом силою Духа Святаго соделается, и сила Божия в немощех совершается; немощный человек самоотвержением себе Христа ради вечнаго врага попирает. Укрепи, блаженне отче Андрее, молитвами твоими и нас, в мятеже суетнаго жития сего изнемогающих, да сподобимся с тобою в небесных чертозех воспевати песнь: Аллилуа.

    Икос 3

    Ведая, блаженне, яко в земном житии ты провидцем судеб человеческих явлен был, целителем недуг тяжких многих, скорбных утешителем, немощных укреплявшим, заблудшим на путь правды наставником, и ныне вернии к помощи твоей прибегают, воспевающе тебе сице:

    Радуйся, грядущая яко настоящая провидевый.

    Радуйся, креста своего усердный носителю.

    Радуйся, иго Христово и бремя Его благодушно подъемый.

    Радуйся, дар исцелений от Бога приемый.

    Радуйся, рубищем паче одежды златотканныя украсивыйся.

    Радуйся, возлюбивший паче одра мягкаго на земли повержение.

    Радуйся, поношения яко хвальбу приемлющий.

    Кондак 4

    Видим тя, блаженне Андрее, новую светозарную звезду, чудно возсиявшую на тверди Церкви Российстей, явльшуюся нам в последние времена и сущим в гордыне и прелести ума своего показующую высоту смирения и любве, научая верных пети Богу: Аллилуиа.

    Икос 4

    Духом провидя преподобный Серафим Саровский равное ангельскому дивное житие твое, блаженне отче Андрее, назва тя крепким предстателем и молитвенником граду Симбирску. Мы же, дивящеся таковому о нас недостойных и жестокосердых смотрению Божию, во умилении зовем таковая:

    Радуйся, волжских пределов светлое украшение.

    Радуйся, граду Симбирску неложное похваление.

    Радуйся, Духа Святаго чистое селение.

    Радуйся, смирением и терпением бесплотным уподобление.

    Радуйся, всем помощи просящим скорое вспоможение.

    Радуйся, светильниче Божественнаго света.

    Радуйся, в смирении своем чудно возвышенный.

    Кондак 5

    Боготечней звезде уподобился еси, блаженне отче Андрее, житием твоим освятил еси пределы симбирския, блистающе велиим подвигом себя отвержением. Нас же, погибающих в бурях страстей моря житейского, наставляеши к тихой пристани спасения пособием молитв твоих. Мы же, прославляя Господа, прославльшаго тя, вопием Ему: Аллилуиа.

    Икос 5

    Сподобил тя, блаженне отче, Господь человекам служити и послал ти дар целения недугов плоти немощной; подавал еси страждущим хлеб и чрез него сии от Милосердного Бога исцеление прияли. Ныне же в чертогах небесных хлеб жизни вечныя вкушаеши и молиши за нас, телом и душею немощствующих, и к тебе в умилении взывающих:

    Радуйся, недугов тяжких целителю.

    Радуйся, от погибели нечаянной избавителю.

    Радуйся, в родах тяжких вспомощниче.

    Радуйся, лукавых бесов посрамителю.

    Радуйся, отчаявшихся надеждо.

    Радуйся, чад наших хранителю.

    Радуйся, гнев Божий от нас отвращающий.

    Кондак 6

    Проповедник и образ евангельского жития был еси в терпении и кротости: Господь, ви-дя высоту смирения твоего, блаженне Андрее, дарова тебе дар зрения тайных и сокровенных. Даром сим многих от погибельного пути греха на стези покаяния наставил еси. Мы же видевши о тебе таковая, Богу поем: Аллилуиа.

    Икос 6

    Предвидел еси, блаженне, кончину суетнаго человеческаго жития, и сохранить душу бессмертную у таковых человек желая, подавал им о сем видимый знак, персть земную или щепу недоуменным в десницу влагая. О сем ведуще, и мы со смирением к тебе припадаем, да умолиши Спаса душ наших христианскую кончину даровати всем ныне вопиющим ти таковая:

    Радуйся, житием твоим суетность мира сего обличивый.

    Радуйся, плоть свою со страстьми и похотьми поправый.

    Радуйся, всякое пристрастие земное от себе отгнавый.

    Радуйся, мир Христов в душе своей стяжавый.

    Радуйся, источниче благодати обильный.

    Радуйся, защитниче наш пред Господом сильный.

    Радуйся, себе Богу всецело предавый.

    Кондак 7

    Хотяще тебе, блаженнее Андрее, от земнаго жития разрешитися, приобщился еси Чест-наго Тела и Крови Христа Бога нашего, просветился еси лицем радостию небесною. Чтущия тя, стекшеся ко смертному одру твоему, видяще радость твою о Господе, токи умиленных слез проливаху, поюще к Богу: Аллилуиа.

    Икос 7

    Новое знамение благоволения своего яви Господь к нам, жестоковыйным, тонущим в гордыне и самообольщения ума своего: указа место погребения и честныя мощи твоя, блаженне, до селе сокрытыя. Новаго тя молитвенника и предстателя пред милосердием Божиим, тя стяжахом, благодарно сердцем и усты вопием ти:

    Радуйся, смирением высокая стяжавый.

    Радуйся, очеса своя всегда с упованием на Господа возводивый.

    Радуйся, скорый и безмездный врачу.

    Радуйся, воине Христов непобедимый.

    Радуйся, человече Божий, смирением и терпением, яко поясом златым препоясанный.

    Радуйся, за незлобие твое Господом блаженством увенчанный.

    Радуйся, заступником града Симбирскапреподобным Серафимом нареченный.

    Кондак 8

    Грех ради и беззаконий человеческих попущением Божиим буря безумнаго безбожия разруши державу Российскую, Церковь же Божию постиже огненное искушение. Руце нечестивых оскверниша место упокоения твоего, блаженне Андрее, но божественным промышлением в последняя времена явлено нам место погребения и честныя мощи твоя. Вернии же, чудящеся сему, радостно поют Богу: Аллилуиа.

    Икос 8

    Имея неисчерпаемое богатство чистоты душевныя и смиренномудрия, веру несумнен-ную и помысл чист, юродствуя во Христе, неленостно служил еси Господеви всем житием своим. Темже, яко звезда путеводная светиши всем в житии ко Христу идущим. Сего ради высокаго подвига твоего вопием ти сицевая:

    Радуйся, живый храм Божественнаго терпения.

    Радуйся, гордых сердцем обличавый смирением .

    Радуйся, красото смиренномудрия и воздержания.

    Радуйся, образе кротости и послушания.

    Радуйся, ангелоподобный человече.

    Радуйся, безмолвниче дивный.

    Радуйся, тайно в молитве от бед сохраняющий.

    Кондак 9

    Все житие твое поработих заповедем Христовым, яко раб благий, его же дивно Сам Царь Славы прослави. Всякия скорби и тесноты претерпел еси: заушения, оплевания, поношения и осмеяния, радостно шествуя узким путем жития твоего, блаженне Андрее. Сего ради и Христос тя со блаженными вселил еси, с ними же в вечном Его Царствии поеши ангельскую песнь: Аллилуиа.

    Икос 9

    Витийствующий язык и гордый ум совопросников века сего не возможет по достоянию уразумети земное житие твое, блаженне Андрее, яже совершил еси, шествуя ко Христу. Кто бо доволен изрещи высоту подвига юродства твоего и кто изочтет самоотвержение и высоту духа твоего, небесный человече и земный ангеле. Мы же, смирением твоим побеждаеми, зовем ти таковая:

    Радуйся, прибежище наше в земных скорбех.

    Радуйся, скорый помощниче в тяжких обстояниях.

    Радуйся, источниче обильный благодатию.

    Радуйся, заре пресветлая смирения, души грешных озаряющая.

    Радуйся, теплото любве божественныя нас согревающая.

    Радуйся, звездо, лучами своими души гордых человек уроком смирения просвещающая.

    Радуйся, силою Божией, данной тебе, бесноватых исцеляющий.

    Кондак 10

    Господь хранит вся кости праведных, и ни едина от них сокрушиться. Ныне дивно яви-шася нам мощи твоя, блаженне Андрее, яко животворный источник благодати, омывающий скверную нечистоту душ наших. Благодать бо изливаеши всем, с молитвою к тебе притекающим и поющим Богу: Аллилуиа.

    Икос10

    Стеною необоримою явился еси граду Симбирску и стране нашей, крепкий заступник в бедах и скорбех многомятежнаго сего жития живущим. Тебе убо молим, блаженне Андрее, укроти гордость ума нашего и научи воспевати тебе сице со смирением:

    Радуйся, прелести мира ни во что же вменивый.

    Радуйся, Христу Богу всем житием послуживый.

    Радуйся, блаженство вечное унаследовавый.

    Радуйся, всякую гордость в себе уничиживый.

    Радуйся, греховных ран скорое врачевание.

    Радуйся, ставших на путь покаяния доброе поддержание.

    Радуйся, страны нашея чудное радование.

    Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудная похвало и заступление.

    Кондак 11

    Пение наше молебное приими, блаженне отче Андрее, се бо верою и любовию к тебе прибегаем, преклоняем пред смирением твоим колена жестоковыйных сердец наших, и прославляем прославльшаго тя Господа, молимся ти: умири волнующееся море жития нашего, укроти смущение человеческия, да зовем дивному во святых своих Богу нашему: Аллилуиа.

    Икос 11

    Новоявленную звезду, путеводящую нас по пути ко спасению, ныне возсиявшую на тверди церковней, видим тя, блаженне Андрее, и светом подвига твоего озаряеми, твердо веруем и уповаем на предстательство твое пред Господем за нас недостойных и зовем ти таковая:

    Радуйся, сосуде Духа Святаго исполненный.

    Радуйся, дарами его просвещенный.

    Радуйся, кротости и смирения Христова вместилище.

    Радуйся, младенческия чистоты и искренняго незлобия хранилище.

    Радуйся, яко и по преставлении твоем в небесныя нас не оставляющий.

    Радуйся, яко милосердие Божие о гресех наших умоляеши.

    Радуйся, всем притекающим к тебе пред Богом предстателю.

    Кондак 12

    Благодать приял еси от Господа, блаженне Андрее, провидети духовныма очима всяк тайный грех и сокровенный недуг душевный в людех: подаждь убо и нам, грехми ослепленным, зрение темноты и недостоинства своего, да исцеление молитвами твоими, чистым сердцем и усты, радостно поем ангельскую песнь Богу: Аллилуиа.

    Икос 12

    Воспеваем твоя великия подвиги, блаженне Андрее, почитаем самоотвержение и юродство твое во Христе, ублажаем твою святую кончину, славим в немощнем теле мужество неизреченное и, в похвалу подвига земнаго жития твоего, вопием ти сицевая:

    Радуйся, жестоким путем юродства райских селений достигший.

    Радуйся, нищетою богатство вечное обретший.

    Радуйся, уничижением познавый мир высочайший.

    Радуйся, поношением от безумных, Христа ради, вечную славу Ним стяжавший.

    Радуйся, чистым сердцем любовь Христову познавший.

    Радуйся, омраченных духом прелести и гордыни смирявший.

    Радуйся, лед злобы нераскаянных сердец любовию твоею растопивший.

    Кондак 13

    О, преславный угодниче Христов, добрый тайновидче душ человеческих, святый блаженный отче Андрее, крепкое наше заступление пред милосердием Божиим! Приими от нас, грешных и недостойных, сие малое моление наше от любве тебе приносимое, и твоим предстательством умири наши бури житейския, укроти гордыню ума человеческаго, исправи наш стропотный путь греха и даруй нам дар покаяния совершеннаго, очисти от всякия нечистоты, да в купе с тобою вопием Спасителю нашему и Господу ангельскую песнь: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

    Молитва блаженному Андрею Симбирскому

    О, смиреннейший и дивный угодниче Христов, преблаженне отче Андрее! Ты измлада мир сей видимый и привременный ни во что вменил еси, и иго неизреченныя любви Христовой на себя подъял, с ним же безропотно шествовал всем житием твоим, заповеди Спасителевы исполняя со тщанием и смирением. Темже тя Господь Славы прославил и сподобил зрети Свет Истины.

    Мы же грешнии, потемненными и гордыми очами умов наших зрящие лишь земная и суетная века сего развращенного и погибельнаго, преклоняя колена озлобленных сердец наших пред высотою подвига твоего, смиренно молим тя, блаженне Андрее: молитвами твоими свободи нас от порочных земных помыслов и страстей, укроти злобствования и гордыню в душах наших, недугующих душею и плотию исцели, скорбящим помози, грешных на путь спасения настави, буди заступником усердным во всем житии нашем, тя бо великого ходатая и молитвенника за нас, недостойных, Господь нам послал. Ей, дивный угодниче Божий, исходатайствуй молитвами твоими вся, яже ко спасению нам способствующая, град сей и страну нашу от всякаго искушения и озлобления помощию твоею сохрани, да предстательством твоим соблюдаеми, славим велие долготерпение Божие к нам недостойным всегда, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

    Молитвы Андрею, Христа ради юродивому

    День памяти святого отмечается 15 октября, а за день до этого празднуется Покров Пресвятой Богородицы.

    Обращаются с молитвами Андрею Христа ради юродивому в следующих случаях:

Молитва первая

О, великий угодниче Христов, истинный друже и верный рабе Всетворца Господа Бога, Преблаженне Андрее! Услыши ны, многогрешный, ныне вопиющия к тебе и призывающия имя твое святое, помилуй ны, припадающия днесь к пречистому образу твоему, приими малое наше и недостойное сие моление, умилосердися над убожеством нашим, и молитвами твоими исцели всяк недуг и болезнь души и тела нашего грешнаго, и сподоби ны течение жизни сея невредимо от видимых и невидимых врагов и безгрешно прейти, и христианскую кончину непостыдну, мирну, безмятежну, и Небеснаго Царствия наследие получити со всеми святыми во веки веков. Аминь.

О святый угодниче Божий, блаженне Андрее! Подвигом добрым подвизався на земли, восприял еси на Небесех венец правды, егоже уго­товал есть Господь всем любя­щим Его. Темже взирающе на святый твой образ, раду­емся о преславнем скончании жительства твоего и чтем святую память твою. Ты же, предстоя Престолу Божию, приими моления наша и ко Всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помо­щи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойнии есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.

Акафист святому блаженному Андрею Симбирскому, Христа ради юродивому

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 03 июня (21 мая ст. ст.); 10 декабря (27 ноября ст. ст.)

Избра?нный уго?дниче и Христа? ра?ди юро?дивый, святы?й блаже?нный о?тче Андре?е, с ю?ных ле?т по?двиг отрече?ния от бла?г жите?йских избра?вший, хвале?бное ны?не прино?сим тебе? пе?ние, чту?ще святу?ю па?мять твою?. Ты? же я?ко име?яй ве?лие дерзнове?ние к милосе?рдному Го?споду, от вся?ких на?с бе?д и напа?стей свободи?, да зове?м ти?:

Равноа?нгельнаго жития? сподо?бился еси?, блаже?нне Андре?е, и?бо по ра?нней сме?рти благочести?вых роди?телей твои?х отве?рг еси? ми?ра су?етное служе?ние и вся? его? ло?жные красоты?. Того? ра?ди услы?ши от на?с похвалы?, тебе? приноси?мыя:

Ра?дуйся, до?браго ко?рени о?трасль благоче?стная;

Ра?дуйся, ча?до моли?твы роди?телей боголюби?вых.

Ра?дуйся, от рожде?ния твоего? Бо?гом избра?нный;

Ра?дуйся, по?двиг юро?дства на себя? от о?трочества прия?вый.

Ра?дуйся, се?мя Христо?ва уче?ния в се?рдце свое?м возрасти?вый;

Ра?дуйся, вся? кра?сная ми?ра нивочто?же вмени?вый.

Ра?дуйся, в не?мощнем телеси? си?лу ве?лию яви?вый;

Ви?дя престра?нное твое? житие?, и?бо презре?в вся?кое о пло?ти сме?ртней попече?ние, в зно?й и сту?жу в ру?бище бы?л облаче?н, ве?рою те?плою и пла?менней ко Христу? любо?вию согрева?емый, ве?рнии гра?да Симби?рска, ви?дя добро?ту и смире?ние твое? и Ду?ха Свята?го стяжа?ние, воспе?ли Бо?гу: Аллилу?иа.

Ра?зум, от Бо?га тебе? да?нный, во мни?мом безу?мии сокры?л еси?, блаже?нне; в ви?димом те?ле поко?е ду?х сво?й возбужда?я, в безгла?сии свое?м положи?л еси? хране?ние усто?м, но непреста?нно в се?рдце свое?м моли?твы о лю?дях гре?шных Го?споду приноси?л еси?. Мы? же, дивя?ся таково?му житию? твоему?, взыва?ем хвале?бно:

Ра?дуйся, тя?жкий кре?ст юро?дства Христа? ра?ди прие?мый;

Ра?дуйся, мни?мым безу?мием сия?ние благода?ти сокры?вый.

Ра?дуйся, я?ко дитя? неразу?мное пред людьми? яви?лся;

Ра?дуйся, горды?ни пла?мень с ма?лых ле?т в себе? угаси?вый.

Ра?дуйся, да?р прозорли?вости по?двигом моли?твы стяжа?вый;

Ра?дуйся, да?ром си?м стра?ждущим послужи?вый.

Ра?дуйся, все?м прося?щим по?мощи ско?рое вспоможе?ние;

Невозмо?жная от челове?к Го?сподом си?лою Ду?ха Свята?го соде?лается, и си?ла Бо?жия в не?мощех соверша?ется; немощны?й челове?к самоотверже?нием себе? Христа? ра?ди ве?чнаго врага? попира?ет. Укрепи?, блаже?нне о?тче Андре?е, моли?твами твои?ми и на?с, в мяте?же су?етнаго жития? сего? изнемога?ющих, да сподо?бимся с тобо?ю в небе?сных черто?зех воспева?ти пе?снь: Аллилу?иа.

Ве?дая, блаже?нне, я?ко в земно?м житии? ты? прови?дцем суде?б челове?ческих явле?н бы?л, цели?телем неду?г тя?жких мно?гих, ско?рбных уте?шителем, немощны?х укрепля?вшим, заблу?ждшим на пу?ть пра?вды наста?вником, и ны?не ве?рнии к по?мощи твое?й прибега?ют, воспева?юще тебе? си?це:

Ра?дуйся, гряду?щая я?ко настоя?щая прови?девый;

Ра?дуйся, креста? своего? усе?рдный носи?телю.

Ра?дуйся, и?го Христо?во и бре?мя Его? благоду?шно подъе?мый;

Ра?дуйся, да?р исцеле?ний от Бо?га прие?мый.

Ра?дуйся, ру?бищем па?че оде?жды златотка?нныя украси?выйся;

Ра?дуйся, возлюби?вший па?че одра? мя?гкаго на земли? поверже?ние.

Ра?дуйся, поноше?ния я?ко хвальбу? прие?млющий;

Ви?дим тя?, блаже?нне Андре?е, но?вую светоза?рную звезду?, чу?дно возсия?вшую на тве?рди Це?ркви Росси?йстей, я?вльшуюся на?м в после?дния времена? и су?щим в горды?ни и пре?лести ума? своего?, показу?ющую высоту? смире?ния и любве?, науча?я ве?рных пе?ти Бо?гу: Аллилу?иа.

Ду?хом прови?дя преподо?бный Серафи?м Саро?вский ра?вное а?нгельскому ди?вное житие? твое?, блаже?нне о?тче Андре?е, назва? тя? кре?пким предста?телем и моли?твенником гра?ду Симби?рску. Мы? же, дивя?щеся таково?му о на?с недосто?йных и жестокосе?рдых смотре?нию Бо?жию, во умиле?нии зове?м такова?я:

Ра?дуйся, во?лжских преде?лов све?тлое украше?ние;

Ра?дуйся, гра?ду Симби?рску нело?жное похвале?ние.

Ра?дуйся, Ду?ха Свята?го чи?стое селе?ние;

Ра?дуйся, смире?нием и терпе?нием безпло?тным уподобле?ние.

Ра?дуйся, все?м по?мощи прося?щим ско?рое вспоможе?ние;

Ра?дуйся, свети?льниче Боже?ственнаго све?та.

Ра?дуйся, в смире?нии свое?м чу?дно возвы?шенный;

Боготе?чней звезде? уподо?бился еси?, блаже?нне о?тче Андре?е, житие?м твои?м освяти?л еси? преде?лы симби?рския, блиста?юще ве?лиим по?двигом себя? отверже?нием. На?с же, погиба?ющих в бу?рях страсте?й мо?ря жите?йскаго, наставля?еши к ти?хой при?стани спасе?ния посо?бием моли?тв твои?х. Мы? же, прославля?я Го?спода, просла?вльшаго тя?, вопие?м Ему?: Аллилу?иа.

Сподо?бил тя?, блаже?нне о?тче, Госпо?дь челове?ком служи?ти и посла?л ти? да?р целе?ния неду?гов пло?ти немощне?й; подава?л еси? стра?ждущим хле?б и чрез него? си?и от Милосе?рдаго Бо?га исцеле?ние прия?ли. Ны?не же в черто?зех небе?сных хле?б жи?зни ве?чныя вкуша?еши и мо?лиши за на?с, те?лом и душе?ю немощству?ющих, и к тебе? в умиле?нии взыва?ющих:

Ра?дуйся, неду?гов тя?жких цели?телю;

Ра?дуйся, от поги?бели неча?янныя изба?вителю.

Ра?дуйся, в ро?дах тя?жких вспомо?щниче;

Ра?дуйся, лука?вых бесо?в посрами?телю.

Ра?дуйся, отча?явшихся наде?ждо;

Ра?дуйся, ча?д на?ших храни?телю.

Ра?дуйся, гне?в Бо?жий от на?с отвраща?ющий;

Пропове?дник и о?браз ева?нгельскаго жития? бы?л еси? в терпе?нии и кро?тости: Госпо?дь, ви?дя высоту? смире?ния твоего?, блаже?нне Андре?е, дарова? тебе? да?р зре?ния та?йных и сокрове?нных. Да?ром си?м мно?гих от поги?бельнаго пути? греха? на стези? покая?ния наста?вил еси?. Мы? же ви?девши о тебе? такова?я, Бо?гу пое?м: Аллилу?иа.

Предви?дел еси?, блаже?нне, кончи?ну су?етнаго челове?ческаго жития?, и сохрани?ть ду?шу безсме?ртную у таковы?х челове?к жела?я, подава?л и?м о се?м ви?димый зна?к, пе?рсть земну?ю или? щепу? недоуме?нным в десни?цу влага?я. О се?м ве?дуще, и мы? со смире?нием к тебе? припа?даем, да умо?лиши Спа?са ду?ш на?ших христиа?нскую кончи?ну дарова?ти все?м ны?не вопию?щим ти? такова?я:

Ра?дуйся, житие?м твои?м су?етность ми?ра сего? обличи?вый;

Ра?дуйся, пло?ть свою? со страстьми? и похотьми? попра?вый.

Ра?дуйся, вся?кое пристра?стие земно?е от себе? отгна?вый;

Ра?дуйся, ми?р Христо?в в душе? свое?й стяжа?вый.

Ра?дуйся, исто?чниче благода?ти оби?льный;

Ра?дуйся, защи?тниче на?ш пред Го?сподом си?льный.

Ра?дуйся, себе? Бо?гу всеце?ло преда?вый;

Ра?дуйся, блаже?нне о?тче Андре?е, гра?да Симби?рска чу?дное похвало? и заступле?ние.

Хотя?ще тебе?, блаже?нне Андре?е, от земна?го жития? разреши?тися, приобщи?лся еси? Честна?го Те?ла и Кро?ви Христа? Бо?га на?шего, просвети?лся еси? лице?м ра?достию небе?сною. Чту?щия тя?, сте?кшеся ко сме?ртному одру? твоему?, ви?дяще ра?дость твою? о Го?споде, то?ки умиле?нных сле?з пролива?ху, пою?ще к Бо?гу: Аллилу?иа.

Но?вое зна?мение благоволе?ния Своего? яви? Госпо?дь к на?м, жестоковы?йным, то?нущим в горды?ни и самообольще?нии ума? своего?: указа? ме?сто погребе?ния и честны?я мо?щи твоя?, блаже?нне, досе?ле сокры?тыя. Но?ваго тя? моли?твенника и предста?теля пред милосе?рдием Бо?жиим, тя? стяжа?хом, благода?рно се?рдцем и усты? вопие?м ти?:

Ра?дуйся, смире?нием высо?кая стяжа?вый;

Ра?дуйся, очеса? своя? всегда? с упова?нием на Го?спода возводи?вый.

Ра?дуйся, ско?рый и безме?здный врачу?;

Ра?дуйся, во?ине Христо?в непобеди?мый.

Ра?дуйся, челове?че Бо?жий, смире?нием и терпе?нием, я?ко по?ясом златы?м препоя?санный;

Ра?дуйся, за незло?бие твое? Го?сподом блаже?нством увенча?нный.

Ра?дуйся, засту?пником гра?да Симби?рска преподо?бным Серафи?мом нарече?нный;

Гре?х ра?ди и беззако?ний челове?ческих попуще?нием Бо?жиим бу?ря безу?мнаго безбо?жия разруши? держа?ву Росси?йскую, Це?рковь же Бо?жию пости?же о?гненное искуше?ние. Ру?це нечести?вых оскверни?ша ме?сто упокое?ния твоего?, блаже?нне Андре?е, но Боже?ственным промышле?нием в после?дняя времена? явле?но на?м ме?сто погребе?ния и честны?я мо?щи твоя?. Ве?рнии же, чудя?щеся сему?, ра?достно пою?т Бо?гу: Аллилу?иа.

Име?я неисчерпа?емое бога?тство чистоты? душе?вныя и смиренному?дрия, ве?ру несумне?нную и по?мысл чи?ст, юро?дствуя во Христе?, неле?ностно служи?л еси? Го?сподеви все?м житие?м свои?м. Те?мже, я?ко звезда? путево?дная све?тиши все?м в житии? ко Христу? иду?щим. Сего? ра?ди высо?каго по?двига твоего? вопие?м ти? сицева?я:

Ра?дуйся, живы?й хра?м Боже?ственнаго терпе?ния;

Ра?дуйся, го?рдых се?рдцем облича?вый смире?нием.

Ра?дуйся, красото? смиренному?дрия и воздержа?ния;

Ра?дуйся, о?бразе кро?тости и послуша?ния.

Ра?дуйся, ангелоподо?бный челове?че;

Ра?дуйся, безмо?лвниче ди?вный.

Ра?дуйся, та?йно в моли?тве от бе?д сохраня?ющий;

Все? житие? твое? порабо?тих за?поведем Христо?вым, я?ко ра?б благи?й, его? же ди?вно Са?м Ца?рь Сла?вы просла?ви. Вся?кия ско?рби и тесноты? претерпе?л еси?: зауше?ния, оплева?ния, поноше?ния и осмея?ния, ра?достно ше?ствуя у?зким путе?м жития? твоего?, блаже?нне Андре?е. Сего? ра?ди и Христо?с тя? со блаже?нными всели?л еси?, с ни?ми же в ве?чном Его? Ца?рствии пое?ши а?нгельскую пе?снь: Аллилу?иа.

Вити?йствующий язы?к и го?рдый у?м совопро?сников ве?ка сего? не возмо?жет по достоя?нию уразуме?ти земно?е житие? твое?, блаже?нне Андре?е, я?же соверши?л еси?, ше?ствуя ко Христу?. Кто? бо дово?лен изрещи? высоту? по?двига юро?дства твоего? и кто? изочте?т самоотверже?ние и высоту? ду?ха твоего?, небе?сный челове?че и земны?й а?нгеле. Мы? же, смире?нием твои?м побежда?еми, зове?м ти? такова?я:

Ра?дуйся, прибе?жище на?ше в земны?х ско?рбех;

Ра?дуйся, ско?рый помо?щниче в тя?жких обстоя?ниях.

Ра?дуйся, исто?чниче оби?льный благода?тию;

Ра?дуйся, заре? пресве?тлая смире?ния, ду?ши гре?шных озаря?ющая.

Ра?дуйся, теплото? любве? боже?ственныя на?с согрева?ющая;

Ра?дуйся, звездо?, луча?ми свои?ми ду?ши го?рдых челове?к уро?ком смире?ния просвеща?ющая.

Ра?дуйся, си?лою Бо?жией, да?нной тебе?, беснова?тых исцеля?ющий;

Госпо?дь храни?т вся? ко?сти пра?ведных, и ни еди?на от ни?х сокруши?тся. Ны?не ди?вно яви?шася на?м мо?щи твоя?, блаже?нне Андре?е, я?ко животво?рный исто?чник благода?ти, омыва?ющий скве?рную нечистоту? ду?ш на?ших. Благода?ть бо излива?еши все?м, с моли?твою к тебе? притека?ющим и пою?щим Бо?гу: Аллилу?иа.

Стено?ю необори?мою яви?лся еси? гра?ду Симби?рску и стране? на?шей, кре?пкий засту?пник в беда?х и ско?рбех многомяте?жнаго сего? жития? живу?щим. Тебе? у?бо мо?лим, блаже?нне Андре?е, укроти? го?рдость ума? на?шего и научи? воспева?ти тебе? си?це со смире?нием:

Ра?дуйся, пре?лести ми?ра нивочто?же вмени?вый;

Ра?дуйся, Христу? Бо?гу все?м житие?м послужи?вый.

Ра?дуйся, блаже?нство ве?чное унасле?довавый;

Ра?дуйся, вся?кую го?рдость в себе? уничижи?вый.

Ра?дуйся, грехо?вных ра?н ско?рое врачева?ние;

Ра?дуйся, ста?вших на пу?ть покая?ния до?брое поддержа?ние.

Ра?дуйся, страны? на?шея чу?дное ра?дование;

Пе?ние на?ше моле?бное приими?, блаже?нне о?тче Андре?е, се? бо ве?рою и любо?вию к тебе? прибега?ем, преклоня?ем пред смире?нием твои?м коле?на жестоковы?йных серде?ц на?ших, и прославля?ем просла?вльшаго тя? Го?спода, мо?лимся ти?: умири? волну?ющееся мо?ре жития? на?шего, укроти? смуще?ние челове?ческия, да зове?м ди?вному во святы?х свои?х Бо?гу на?шему: Аллилу?иа.

Новоявле?нную звезду?, путеводя?щую на?с по пути? ко спасе?нию, ны?не возсия?вшую на тве?рди церко?вней, ви?дим тя?, блаже?нне Андре?е, и све?том по?двига твоего? озаря?еми, тве?рдо ве?руем и упова?ем на предста?тельство твое? пред Го?сподем за на?с недосто?йных и зове?м ти? такова?я:

Ра?дуйся, сосу?де, Ду?ха Свята?го испо?лненный;

Ра?дуйся, дара?ми его? просвеще?нный.

Ра?дуйся, кро?тости и смире?ния Христо?ва вмести?лище;

Ра?дуйся, младе?нческия чистоты? и и?скренняго незло?бия храни?лище.

Ра?дуйся, я?ко и по преставле?нии твое?м в небе?сныя на?с не оставля?еши;

Ра?дуйся, я?ко милосе?рдие Бо?жие о гресе?х на?ших умоля?еши.

Ра?дуйся, все?м притека?ющим к тебе? пред Бо?гом предста?телю;

Благода?ть прия?л еси? от Го?спода, блаже?нне Андре?е, прови?дети духо?вныма очи?ма вся?к та?йный гре?х и сокрове?нный неду?г душе?вный в лю?дех: пода?ждь у?бо и на?м, грехми? ослепле?нным, зре?ние темноты? и недосто?инства своего?, да исцеле?ннии моли?твами твои?ми, чи?стым се?рдцем и усты?, ра?достно пое?м а?нгельскую пе?снь Бо?гу: Аллилу?иа.

Воспева?ем твоя? вели?кия по?двиги, блаже?нне Андре?е, почита?ем самоотверже?ние и юро?дство твое? во Христе?, ублажа?ем твою? святу?ю кончи?ну, сла?вим в немощне?м те?ле му?жество неизрече?нное и, в похвалу? по?двига земна?го жития? твоего?, вопие?м ти? сицева?я:

Ра?дуйся, жесто?ким путе?м юро?дства ра?йских селе?ний дости?гший;

Ра?дуйся, нището?ю бога?тство ве?чное обре?тший.

Ра?дуйся, уничиже?нием позна?вый ми?р высоча?йший;

Ра?дуйся, поноше?нием от безу?мных, Христа? ра?ди, ве?чную сла?ву с Ни?м стяжа?вый.

Ра?дуйся, чи?стым се?рдцем любо?вь Христо?ву позна?вый;

Ра?дуйся, омраче?нных ду?хом пре?лести и горды?ни смиря?тися помога?вый.

Ра?дуйся, ле?д зло?бы нераска?янных серде?ц любо?вию твое?ю растопи?вый;

О, пресла?вный уго?дниче Христо?в, до?брый тайнови?дче ду?ш челове?ческих, святы?й блаже?нный о?тче Андре?е, кре?пкое на?ше заступле?ние пред милосе?рдием Бо?жиим! Приими? от на?с, гре?шных и недосто?йных, сие? ма?лое моле?ние на?ше от любве? тебе? приноси?мое, и твои?м предста?тельством умири? на?ши бу?ри жите?йския, укроти? горды?ню ума? челове?ческаго, испра?ви на?ш стро?потный пу?ть греха? и да?руй на?м да?р покая?ния соверше?ннаго, очи?сти от вся?кия нечистоты?, да вку?пе с тобо?ю вопие?м Спаси?телю на?шему и Го?споду а?нгельскую пе?снь: Аллилу?иа.

Этот конда?к чита?ется три?жды, зате?м и?кос 1-й и конда?к 1-й.

Моли?тва ко свято?му блаже?нному Андре?ю, Христа? ра?ди юро?дивому, Симби?рскому чудотво?рцу.

О, смире?ннейший и ди?вный уго?дниче Христо?в, преблаже?нне о?тче Андре?е! Ты? измла?да ми?р се?й ви?димый и привре?менный ни во что? вмени?л еси?, и и?го неизрече?нныя любве? Христо?вой на себя? подъя?л, с ни?м же безро?потно ше?ствовал все?м житие?м твои?м, за?поведи Спаси?телевы исполня?я со тща?нием и смире?нием. Те?мже тя? Госпо?дь Сла?вы просла?вил и сподо?бил зре?ти Све?т И?стины. Мы? же гре?шнии, потемне?нными и го?рдыми оча?ми умо?в на?ших зря?ще лишь земна?я и су?етная ве?ка сего? развраще?ннаго и поги?бельнаго, преклоня?я коле?на озло?бленных серде?ц на?ших пред высото?ю по?двига твоего?, смире?нно мо?лим тя?, блаже?нне Андре?е: моли?твами твои?ми свободи? на?с от поро?чных земны?х по?мыслов и страсте?й, укроти? зло?бствования и горды?ню в душа?х на?ших; неду?гующих душе?ю и пло?тию исцели?, скорбя?щим помози?, гре?шных на пу?ть спасе?ния наста?ви, бу?ди засту?пником усе?рдным во все?м житии? на?шем, тя? бо вели?каго хода?тая и моли?твенника за на?с, недосто?йных, Госпо?дь на?м посла?л. Е?й, ди?вный уго?дниче Бо?жий, исхода?тайствуй моли?твами твои?ми вся?, я?же ко спасе?нию на?м спосо?бствующая, гра?д се?й и страну? на?шу от вся?каго искуше?ния и озлобле?ния по?мощию твое?ю сохрани?, да предста?тельством твои?м соблюда?еми, сла?вим ве?лие долготерпе?ние Бо?жие к на?м недосто?йным всегда?, ны?не, и при?сно, и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

В ми­ру Ан­дрей Ильич Ого­род­ни­ков, ро­дил­ся 17 июля 1763 го­да в Сим­бир­ске, в се­мье ме­щан, с 7 лет стал юрод­ство­вать, взял на се­бя по­двиг пост­ни­че­ства (в пи­щу в про­дол­же­ние всей жиз­ни он упо­треб­лял лишь хлеб и раз­ва­рен­ные су­хие яго­ды, а по празд­ни­кам – чай с мё­дом) и по­двиг мол­ча­ния («раз­го­ва­ри­вал» при по­мо­щи же­стов и от­дель­ных зву­ков, хо­тя не был ли­шён да­ра ре­чи).

Ра­но оси­ро­тел, до 1813 г. жил у бра­та, а по­сле его смер­ти – у ов­до­вев­шей сест­ры, по­ки­нув­шей ра­ди него мо­на­стырь. По­ме­щи­ца Е.А. Миль­гу­но­ва вы­стро­и­ла для св. Ан­дрея дом и на­зна­чи­ла ему по­жиз­нен­ное со­дер­жа­ние в раз­ме­ре 60 р. в год.

Всю свою жизнь Ан­дрей был при­хо­жа­ни­ном Воз­не­сен­ско­го со­бо­ра, где еже­не­дель­но при­об­щал­ся Те­ла и Кро­ви Хри­сто­вых. К это­му хра­му бла­жен­ный от­но­сил­ся с осо­бым уми­ле­ни­ем: мог всю ночь (да­же зим­нюю) мо­лить­ся, стоя под сте­на­ми со­бо­ра или на его ко­ло­кольне, а ино­гда его ви­де­ли да­же пол­за­ю­щим воз­ле огра­ды хра­ма и це­лу­ю­щим ни­зень­кие ее стол­би­ки.

Всю ми­ло­сты­ню, ко­то­рую по­лу­чал, бла­жен­ный раз­да­вал ни­щим, был очень кро­ток, укро­щал свою плоть, пе­ре­дви­га­ясь толь­ко бе­гом, а ес­ли и сто­ял на ме­сте, то рас­ка­чи­вал­ся по­доб­но ма­ят­ни­ку. Спал он все­гда очень ма­ло, на дос­ках или го­лом по­лу, ни­че­го не под­кла­ды­вая под го­ло­ву, чтобы во вре­мя сна го­ло­ва ни­че­го не ка­са­лась.

Бла­жен­ный об­ла­дал да­ром про­зор­ли­во­сти и ис­це­ле­ния, усми­рял бес­но­ва­тых. Жи­те­лям Сим­бир­ска, при­хо­див­шим в Са­ров, прп. Се­ра­фим Са­ров­ский го­во­рил: «За­чем это ко мне, убо­го­му, вы тру­ди­тесь при­хо­дить? У вас луч­ше ме­ня есть, Ан­дрей ваш Ильич».

Неко­то­рые по­ступ­ки бла­жен­но­го ка­за­лись окру­жа­ю­щим стран­ны­ми и без­рас­суд­ны­ми, но все­гда при­во­ди­ли к бла­гу. На­при­мер, вы­та­щив кляп из бо­чон­ка с мас­лом в лав­ке тор­гов­ца, Ан­дрей со­хра­нил лю­дей от смер­тель­ной опас­но­сти, так как в опу­стев­шем бо­чон­ке на­шли мерт­вую змею. В дру­гой раз, вбе­жав в дом од­ной ме­щан­ки, бла­жен­ный вы­хва­тил из печ­ки рас­ка­лен­ный чу­гу­нок со ща­ми и, раз­бив его, убе­жал. На дне раз­би­то­го со­су­да об­на­ру­жи­ли огром­но­го па­у­ка. Ча­сто бла­жен­ный хва­тал ру­ка­ми рас­ка­лен­ный ме­талл, це­ло­вал ки­пя­щий са­мо­вар, неред­ко об­ли­ва­ясь при этом ки­пят­ком, но всё это не при­чи­ня­ло ему ни ма­лей­ше­го вре­да.

Свя­той Ан­дрей сми­рен­но и крот­ко пе­ре­но­сил все по­но­ше­ния, из­де­ва­тель­ства, а то и по­бои: сто­ял, по­ту­пя взор и опу­стив го­ло­ву. Это вы­зы­ва­ло рас­те­рян­ность обид­чи­ков, а ино­гда и вра­зум­ле­ние о по­дви­ге бла­жен­но­го.

Скон­чал­ся 27 но­яб­ря 1841 го­да в Сим­бир­ске, был по­хо­ро­нен при огром­ном сте­че­нии на­ро­да в Сим­бир­ском По­кров­ском мо­на­сты­ре. По сви­де­тель­ству оче­вид­цев, от те­ла по­движ­ни­ка ис­хо­ди­ло бла­го­уха­ние. На мо­ги­ле бла­жен­но­го на на­род­ные по­жерт­во­ва­ния бы­ла воз­ве­де­на ве­ли­че­ствен­ная чу­гун­ная ча­сов­ня с зо­ло­че­ны­ми ма­ков­ка­ми. Ее раз­ру­ши­ли в 1930-е го­ды.

В 1991 го­ду во вре­мя ар­хео­ло­ги­че­ских рас­ко­пок на клад­би­ще быв­ше­го По­кров­ско­го мо­на­сты­ря бы­ла об­на­ру­же­на осквер­нен­ная мо­ги­ла блж. Ан­дрея. В том же го­ду бы­ли по­лу­че­ны пер­вые све­де­ния о чу­дес­ных ис­це­ле­ни­ях и по­мо­щи на мо­ги­ле бла­жен­но­го, под­го­тов­ле­на ис­то­ри­че­ская справ­ка в ко­мис­сию по ка­но­ни­за­ции при Свя­щен­ном Си­но­де.

В 1995 го­ду ря­дом с мо­ги­лой воз­во­дит­ся ча­сов­ня, в фев­ра­ле к рас­смот­ре­нию при­ня­то два то­ма ма­те­ри­а­лов, со­бран­ных о по­движ­ни­ке.

3 июня 1998 г. бы­ли об­ре­те­ны мо­щи бла­жен­но­го Ан­дрея и со­сто­я­лась его ка­но­ни­за­ция как мест­но­чти­мо­го свя­то­го.

В 2004 г. Ар­хи­ерей­ским Со­бо­ром по­движ­ник был про­слав­лен в ли­ке свя­тых Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви.

Слово «юродство» означает «ненормальность», но те, кто избрал себе путь «юродивых Христа ради», отказались от мирских благ и удобств не просто так, а во славу Господу. За их внешним безумием часто кроется прозорливость и даже предвидение. Наиболее известным считается Андрей Юродивый. Молитвы Андрея, Христа ради юродивого в середине 5 века помогли защитить Константинополь от врагов. В честь этого события установлен праздник Покрова Пресвятой Богородицы.

История блаженного Андрея, Христа ради юродивого

Отрок Андрей был рабом в Константинополе. После того, как однажды его посетило видение, он сделался юродивым и был изгнан хозяином. Притворяясь умалишенным, он стал бродить по городу. Если он брал милостыню, то отдавал ее бедным. Блаженный Андрей Юродивый принял от Бога способности к прозорливости, что позволило ему видеть бесов и ангелов.

Одно из таких видений однажды спасло Константинополь. Во время службы, где он был вместе со своим учеником, ему явилась Богоматерь, раскинувшая покров. Это был знак спасения от неприятельских войск, и они вскоре отступили.

Молитва вторая

Тропарь и кондак

Блаженный Андрей Цареградский (X в.)

Истории святых из темы номера «Юродивые»

Однажды на невольничьем торге богатый житель Константинополя по имени Феогност купил молодого раба-славянина. Юноша выделялся среди прочих рабов умом, честностью и добрым нравом, поэтому очень скоро хозяин сделал его своим доверенным слугой и отправил в духовное училище. Этим юношей был Андрей, которого впоследствии Церковь прославит в чине блаженных.

Решение о принятии на себя подвига юродства Андрей принял после особого откровения от Бога, полученного во сне. Наутро, помолившись, он взял нож и отправился к колодцу, где снял с себя всю одежду и изрезал ее в клочья. Пришедшие за водой слуги увидали его за этим занятием и доложили о его странном поведении хозяину. Тот очень расстроился, сам пошел к Андрею и «…нашел его как бы несмыслящим и говорящим неразумно», как об этом сказано в житии святого. Феогност решил, что его любимый слуга сошел с ума или стал одержимым. Он продолжал держать его при себе, надеясь, что Андрей выздоровеет. Но тот вовсе не был болен: по ночам он тайно молился, а днем — изображал из себя сумасшедшего. Спустя четыре месяца хозяин отпустил его, и Андрей стал городским юродивым.

Он ходил по городу …терпя недостатки, скорби, озлобления… (Евр 11:37). Одни издевались над ним, как над безумным, другие прогоняли его от себя, гнушаясь им, как вонючим бродягой, некоторые считали его за одержимого бесом, а столичные подростки часто избивали юродивого. Он же по ночам молился обо всех своих дневных обидчиках.

Если же кто-либо подавал Андрею милостыню, он принимал ее, но тут же отдавал другим нищим. Впрочем, делал это так, чтобы никто не знал, что он подает милостыню; сердясь на нищих и как бы желая их побить, он бросал им в лицо деньгами, а нищие их подбирали. Иногда по трое суток он ничего не ел, иногда же голодал и целую неделю, а если не находилось никого, кто бы подал ему ломоть хлеба, то он проводил без пищи и вторую неделю. Одеждою Андрею служило никуда не годное рубище, едва прикрывавшее тело. Уподобляясь во всем святому Симеону Эмесскому, он днем бегал по улицам и юродствовал, а ночью пребывал на молитве.

Совсем немногие жители столицы видели в этом странном человеке святого. Кому-то его прозорливость открывалась через обличения в тайных грехах. Так, Андрей однажды пытался остановить вора-гробокопателя, собиравшегося ограбить очередную могилу. Описав готовящееся им преступление, юродивый сказал, что если вор его совершит, то ослепнет. Тот рассмеялся в ответ, и сказал, что теперь уже нарочно пойдет «на дело», чтобы проверить истинность слов Андрея. В эту же ночь он разрыл могилу недавно похороненной богатой девушки, попытался снять с умершей украшения и одежду и — ослеп. Остаток жизни незадачливый вор провел, выпрашивая милостыню на церковной паперти, вспоминая предупреждение святого Андрея и проклиная себя за легкомысленное к нему отношение.

Обличал он и людей духовного звания. Один монах пользовался у жителей столицы большим уважением. Люди давали ему значительные суммы для раздачи нищим, но монах присваивал деньги себе. Андрей духовным зрением увидал, как за душу этого монаха его ангел-хранитель сначала спорил с демоном, а после — отошел от своего подопечного. Юродивый схватил вороватого монаха за руку и начал умолять раздать беднякам все собранное им. По молитве Андрея тот сам смог увидать овладевшего им демона и пришел в ужас от этого зрелища. Святой пообещал молиться за него, если монах прекратит присваивать чужие деньги. «…После того инок пошел и роздал нищим все свое золото и еще более был впоследствии прославлен Богом и людьми; многие приносили к нему золото, чтобы он раздавал его бедным. Но он приказывал жертвователям раздавать его своими руками, говоря:

— Какая для меня польза заботиться о чужом соре?»

Но самые поразительные факты духовной жизни Андрея стали известны после его кончины. В Константинополе было всего два человека, с которыми святой общался, не юродствуя. Один из них, его друг Никифор, по рассказам блаженного составил его подробное житие. А другой — его ученик Епифаний, также принявший на себя подвиг юродства, сподобился вместе с Андреем увидеть во Влахернском храме Пресвятую Богородицу, держащую свой омофор над молящимися людьми. Этот случай послужил основанием для одного из самых великих церковных праздников — Покрова Пресвятой Богородицы

Читайте также другие статьи в теме номера “Юродивые”

Читайте так же:

  • Молитва иконе пресвятой богородицы помощница в родах Молитва иконе пресвятой богородицы помощница в родах икона Богородицы «ПОМОЩЬ В РОДАХ» (В РОДАХ ПОМОШНИЦА) Местночтимое празднование иконы Божьей матери «Помощь в родах» 8 января (26 […]
  • Молитва матроне о семейном счастье Мощная православная молитва о семейном благоденствии и благополучии супругов Сохранить добрые отношения, любовь и лад в семье всякому христианину может помочь исключительно Бог. Вера в […]
  • Молитва в до мажоре песня Молитва в до мажоре песня Вам понравился сайт Sentido.ru?Есть несколько способов помочь его развитию: 2. Стать модератором сайта, получив права добавлять тексты, стихи, переводы на сайт. […]
  • Защита на машину молитва Как сделать оберег в машину своими руками? Вы пытаетесь уберечь себя и свой автомобиль при помощи страховых компаний? Метод необходимый, но не всегда самый эффективный. Вы и сами прекрасно […]
  • Молитва матроне от венца безбрачия Какую нужно читать молитву чтобы побороть венец безбрачия Отсутствие спутника жизни часто становится для человека большим испытанием. Люди, особенно женщины, созданы так, что им просто […]
  • Молитва к экзаменам шуточная Смешные молитвы про школу МОЛИТВА СТУДЕНТА! От контрольной близкой, От похмелья наутро От ответа у доски, Дай мне выспаться сладко Чтоб его лишь учил я, а остальные нет. Вот и все. […]

Leave a Reply

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *